مجله سلامت

تبلیغات

درباره وب


آرشیو مطالب

امکانات وب


هر آنچه باید در مورد آب خام بدانید

چیزی در حدود 60 درصد بدن انسان را آب تشکیل داده و این نوشیدنی یکی از ضروری‌ترین‌ها برای سلامتی و بقای انسان می‌باشد. یکی از اتفاقات جالبی که در اواخر سال 2017 و همچنین اوایل 2018 شاهد آن هستیم فروش آب خام است.

آب خام و بررسی آن

علاقه‌مندان به مجله پزشکی رایان درمان؛ آب خام تصفیه نشده و بدون کوچکترین فرآوری مستقیما از طبیعت به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

آب خام


برچسب‌ها:

مهم ترین دروغ هایی که مانع خوشبختی می شود

افکار ما همیشه بر روی رویکرد ما نقش دارند و این به خود ما بستگی دارد که از این موضوع چگونه استفاده کنیم. شما می توانید مدام به افکار مثبت فکر کنید و در نتیجه رفتارتان را در این زمینه رشد بدهید یا اینکه با اندیشن به افکار منفی و نامید شدن، دست از تلاش بکشید. متاسفانه ما همیشه برای توجیح کردن شکست هایمان دوروغ می گوییم. گاهی وقت ها آنقدر این دروغ ها را جدی می گیریم که فراموش می کنیم آنها واقعی نیستند. این دروغ ها مانع خوشبختی می شوند و نمی گذارند شما به آنچه لیاقتش را دارید برسید.

 

مانع خوشبختی


برچسب‌ها:

آموزش 9 مدل بستن موی زنانه بسیار ساده و سریع

جهت آراستن مو ها همیشه نیازی به آرایشگاه نخواهد بود. با ایده‌ گرفتن از انواع مدل بستن موی زنانه که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، به سادگی و سریع مو های خود را متحول می کنید و بر زیبایی خود می افزایید.
 
 
مدل بستن موی زنانه

برچسب‌ها:

آشنایی با باور های غلطی که باعث افتادگی شکم می شود

امروزه همه به فکر زیبایی اندام خود هستند و برای رسیدن به این هدف خود دست به هر کاری می زنند. بر طبق تحقیقات انجام شده توسط انجمن ورزش های عمومی ایالات متحده آمریکا، تمرین های شکمی، پر استفاده ترین تمرین ها در باشگاه ها هستند. اما متاسفانه باور های غلطی در مورد این تمرین ها وجود دارد که نه تنها به سفت شدن عضلات شکم شما کمکی نمی کند، بلکه باعث افتادگی شکم نیز می شود. قبل از اینکه در باشگاهی ثبت نام کنید و شروع به انجام دادن تمرین های شکم بکنید، بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه شوید تا با این باور های غلط بیشتر آشنا شوید.

 

افتادگی شکم


برچسب‌ها:

مهم ترین خواص جوز هندی بر روی سلامت

یر خلاف باور مردم که فکر می کنند جوز هندی نوعی دانه است، این اسم به نوعی ادویه اطلاق می شود. جوز هندی از آرد کردن تخم های سخت درخت جوز بویا به دست می آید. این ادویه به دلیل عطر و بوی بی نظیرش به یکی از پر مصرف ترین ادویه ها در مناطق گرمسیری تبدیل شده است. این ادویه یکی از مهم ترین مظاهر دین یارسیان بوده و از آن در بیشتر مناسک مذهبی استفاده می کنند. کسانی که تازه به دین یارسان می پیوندند، باید از این ادویه بخورند. خواص جوز هندی باعث شده است تا از این ادویه در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شود. ما قصد داریم تا به اختصار شما را با برخی از این خواص آشنا کنیم.

 

خواص جوز هندی


برچسب‌ها:

بهترین روش ها برای درمان پشه زدگی

با تمام شدن زمستان تغییرات زیادی در سبک زندگی مردم به وجود می آید. بعضی از این تغییرات مانند لباس آستین کوتاه پوشیدن یا شب ها در هوای باز خوابیدن دلچسب هستند، اما مورد دیگری که با تمام شدن زمستان به سراغ ما می آید، پشه ها هستند. با گرم شدن هوا تخم های پشه ها که در فصل های سرد سال در خواب زمستانی هستند، باز می شوند و ما با سیل عظیم این حشرات موذی مواجه می شویم. شاید در نگاه اول پشه زدگی خطری نداشته باشد اما وقتی می فهمیم سالانه 300 هزار نفر بر اثر پشه زدگی جان خود را از دست می دهند، کمی نگران می شویم. اگر شما بعد از این که پشه شما را گزید با علائمی مانند تنگی نفس یا زخم مواجه شدید به سرعت به پزشک مراجعه کنید. ما در این مقاله شما را با چند روش ساده برای درمان گزش پشه آشنا می کنیم.

 

درمان پشه زدگی


برچسب‌ها:

التیام درد سیاتیک با گیاهان دارویی

من هیچ وقت رویکرد تخیل را در درمان به کار نبرده بودم تا این که داستانی از پزشکی مورد اطمینان شنیدم و مرا به فکر واداشت. این داستان را دکتر اندرو ویل، استاد دانشگاه آریزونا و نویسنده کتاب سلامت طبیعی، داروی طبیعی، بازگو کرد که یکی از متخصصان برجسته پزشکی جایگزین در آمریکاست. در این مطلب ما می خواهیم از درد سیاتیک و روش های طبیعی برای کنترل و درمان درد سیاتیک صحبت کنیم. ادامه ی داستان را در زیر بخوانید.

 

درد سیاتیک


برچسب‌ها:

بررسی 7 غذا که باعث ایجاد آکنه می شود

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که حدود 10٪ از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.بسیاری از عوامل به توسعه آکنه، از جمله تولید صمغ و کراتین،باکتری تولید میکنند که باعث بسته شدن منافذ پوست و التهاب میشود.ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه بحث برانگیز است، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در رشد آکنه ایفا کند.

 


برچسب‌ها:

درمان نقرس با گیاهان طبیعی

بلوره ای دردآور نقرس نوعی التهاب مفاصل است، چون درد مفصل، مخصوصأ مفصل انگشت بزرگ پا را ایجاد می کند. این بیماری ناشی از زیادی اسید اوریک خون بوده بدین صورت که وقتی میزان اسید اوریک خون از حد معینی تجاوز کند، بلورهای اسید اوریک در مفصل یا مفاصل گرفتار تجمع یافته و باعث درد غیر قابل تحمل می شوند. این بلورها می توانند در اندام های دیگر بدن هم جمع شده و آسیب جدی به بار آورند، پس درد تنها دلیل لزوم کنترل این بیماری نیست.

 

نقرس


برچسب‌ها:

روش‌های درمان بیماری بلفاریت

بلفاریت یک وضعیت چشمی بوده که بر روی پلک‌ها تاثیر گذاشته و می‌تواند در اطراف مژه‌ها چسبندگی ایجاد کند. این وضعیت ناشی از التهاب در اطراف مژه‌ها بوده و برای بهبود و درمان آن طیف وسیعی از روش‌ها از جمله داروهای خانگی وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم عوامل بروز بیماری بلفاریت و چگونگی درمان و همچنین روش‌های جلوگیری از آن را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم.بیماری بلفاریت می‌تواند در هر سنی ایجاد شده و در رده حاد یا مزمن قرار بگیرد. بلفاریت مزمن شایع‌ترین نوع این بیماری می‌باشد. ما در این مقاله مطالب زیر را برایتان شرح خواهیم داد:

 

بیماری بلفاریت


برچسب‌ها:

روش هایی برای داشتن فرزند باهوش در دوران بارداری

چگونه فرزند باهوش به دنیا بیاوریم؟ این سوالی است که ذهن خیلی از خانواده ها را درگیر کرده است. ولی باید بدانید که با تغذیه صحیح و انجام دادن برخی کارها میتوانید در افزایش هوش جنین تان تاثیر گذار باشید. مثلا یکی از مهمترین گزینه ها برای باهوش شدن بچه ،حرف زدن مادر با اوست. خانم های حامله باید بعضی وقتها با فرزندتان حرف بزنند و او را نوازش کنند. تغذیه صحیح هم در باهوشی فرزند تاثیر زیادی دارد. در این بخش 10 ترفند برای داشتن فرزند باهوش در دوران بارداری را به شما معرفی می کنیم.

فرزند باهوش در دوران بارداری


برچسب‌ها:

چای زردچوبه و خواص فوق‌العاده آن

زردچوبه یک ادویه معمولی بوده و از ساقه‌های زیرین یا ریشه گیاه Curcuma longa تشکیل شده است. زردچوبه بومی جنوب آسیا بوده و عضو خانواده Zingiberaceae یا زنجبیل می‌باشد. این ادویه به عنوان یک داروی گیاهی هزاران سال در طب پزشکی آیور ودا و چین استفاده شده است. کشور هند توانسته 78 درصد عرضه جهانی زردچوبه را افزایش دهد، بد نیست بدانید که چای زردچوبه دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد.

 

چای زردچوبه


برچسب‌ها:

آشنایی با سبزیجات پروتئین دار

پروتئین یک ماده مغذی ضروری بوده که بدن شما برای ساخت و تعمیر بافت‌ها از آن استفاده می‌کند. گرچه غذاهای حیوانی معمولا دارای مقدار زیادی از پروتئین هستند، اما برخی از گیاهان نیز دارای مقادیر مناسبی از پروتئین می‌باشند. در این مقاله به معرفی و شرح 10 مورد از سبزیجات پروتئین‌دار خواهیم پرداخت.

 

سبزیجات پروتئین‌دار


برچسب‌ها:

کدام مواد غذایی باعث زرد شدن دندان ها می شوند؟

بر طبق آمار موسسه سلامت دندان بریتانیا، نیمی از افراد به دلیل اینکه دندان های زرد دارند، از لبخند زدن در جمع خود داری می کنند. دندان ها یکی از مهم ترین اعضای بدن هستند که نه تنها بر روی سلامت، بلکه به مقدار زیادی بر روی زیبایی شما هم تاثیر می گذارند. زرد شدن دندان ها هم می تواند به زیبایی شما صدمه بزند و هم سلامت آنها را تهدید کند. متاسفانه بیتشر مردم فکر می کنند که فقط شیرینی ها باعث زرد شدن دندان ها می شوند اما دانشمندان اعتقاد دارند هر ماده غذایی که بر روی تی شرت سفید شما لک ایجاد کند، باعث زرد شدن دندان ها می شود.

 

زرد شدن دندان ها


برچسب‌ها:

درمان التهاب لثه با طبیعی ترین روشها

سرخپوستان امریکا گیاه بلادروت را به عنوان ضد عفونی کنندهٔ دهان مصرف می کنند. تحقیقات جدید هم نشان داده است که در پشت این روش سنتی، دلیلی علمی هم وجود دارد. ریشهٔ قرمز این گیاه حاوی ترکیب گندزدایی سانگینارین است. این ترکیب، که حالا در برخی فراورده های دهانشویه وجود دارد، توانایی قابل ملاحظه ای در جلوگیری از تشکیل پلاک های باکتریایی در دهان دارد. این روش مراقبت دندانی بسیار قدرتمندی است، چون تشکیل پلاک های دندانی باعث بیماری التهاب لثه می گردد. بنا براین، هر چیزی که مانع تشکیل پلاک دندانی شود، از بروز بیماری های لثه هم جلوگیری می کند  و به درمان التهاب لثه نیز کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش هاس سنتی درمان التهاب لثه با ما در این مطلب از سایت آسان دنت همراه باشید.

 

درمان التهاب لثه


برچسب‌ها:

درمان بیماری پای ورزشکاران به سادگی

بیماری پای ورزشکاران به قارچ های پوستی گفته می شود که اغلب لای انگشتان دیده می شود اما ممکن است کم کم و در صورت درمان نشدن به بقیه جاها نیز سرایت پیدا کند. اولین و شاید عجیب ترین درمان بیماری پای ورزشکاران راه رفتن با پای برهنه است تا پا هوا بخورد و خشک بماند اما ما در این مطلب از روش های سنتی و گیاهان موثر در بیماری پای ورزشکاران برای شما عزیزان بیشتر صحبت می کنیم.

بیماری پای ورزشکاران


برچسب‌ها:

نشانه هایی که به ما می گویند از کولونوسکوپی استفاده کنیم

متاسفانه مردم در جوامع کمتر پیشرفته مانند ایران بعد از شنیدن اسم کولونوسکوپی دچار استرس شده و خیال می کنند که انجام چنین کاری باعث خجالت و شرمساری است. اما باید بدانید که فواید استفاده از این عمل بسیار بیشتر از آسیب های احتمالی است. نباید تنها به دلیل این که جامعه چیزی را بد می داند، ما با انجام ندادنش به خود آسیب وارد کنیم. جالب است بدانید که در آمریکا بعد از 50 سالگی، مردم هر 5 سال یکبار از کولونوسکوپی استفاده می کنند تا اگر مشکل جدی وجود داشته باشد از آن جلوگیری کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند دلیل برای انجام کولونوسکوپی آشنا کنیم.

 

کولونوسکوپی


برچسب‌ها:

گیاهان ساده و مفید در درمان واریس

واریس زمانی رخ می دهد که دریچه های درون سیاهرگ ها که وظیفه ممانعت از برگشت خون  را دارند کارایی خود را از دست داده, حوضچه های کوچکی در جاهایی از سیاهرگ ها نمایان و متورم می شود که باعث نشر خون به بافت های اطراف خواهد شد. ما در این مطلب سعی بر این داریم که از گیاهان دارویی موثر در درمان واریس برای شما عزیزان صحبت کنیم.

 

درمان واریس


برچسب‌ها:

درمانهای گیاهی برای رفع پینه شست پا

در این مطلب از عارضه ای که کمتر از آن گفته شده است صحبت می کنیم. پینه شست پا گرفتاری انگشت بزرگ پاست. قاعده شست پا بیرون می زند و باعث خواهد شد که بقیه آن به طرف داخل بچرخد، و حتی گاهی روی انگشتان دیگر قرار گیرد. پینه شست پا همان بیرون زدگی قاعده آن است. ما در این مطلب از عارضه ی پینه شست پا و روش های سنتی و طبیعی درمان آن برای شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

 

پینه شست پا


برچسب‌ها:

هر آنچه باید در مورد عفونت کلیه بدانید

عفونت کلیوی، همچنین به عنوان عفونت کلیوی یا پیلونفریت شناخته می شود، نوعی عفونت مجاری ادراری است.باکتری اغلب مثانه یا مجرای ادرار را آلوده می کند و به یکی از کلیه ها گسترش می یابد.زنان اغلب تحت تأثیر عفونت های کلیوی، مادران باردار، کودکان زیر 2 سال و افراد بالای 60 سال قرار می گیرند.عفونت های کلیوی به میزان 3 تا 4 مرد در هر 10،000 و 15 تا 17 در هر 10،000 زن تاثیر می گذارد.
این مقاله علائم یک عفونت کلیه را تشریح می کند و نحوه تشخیص، پیشگیری و درمان آن را توضیح می دهد.

 


برچسب‌ها:

صفحات سایت